Skip to main content
Månadsintervju

Månadsintervju – Augusti

By 17 augusti, 2021februari 18th, 2022No Comments

Vi träffar Fredrik Sunmo, VD och ägare för Skräddarsydd AB.

Hej Fredrik! 

Hur har sommaren varit?

Jo tack! Vi avslutade ett antal stora projekt med Almi och region Skåne precis innan sommaren, så nu har det varit lite rast och vila över hela linjen. Men självklart har vi polerat ohämmat geniknölarna inför höstens begivenheter. Vi hoppas kunna erbjuda minst en helt ny utbildning!

Berätta mer om Nischad, vad är det egentligen ni gör för någonting? 

Ja, den som det visste… Vår grundidé är att lära företag, organisationer och kommuner att konvertera betydligt bättre genom sina sociala medier! Går man en utbildning hos oss så skall man se resultat direkt, spelar sedan ingen större roll om man vill sälja T-shirts med hamstermotiv, vindkraftverk eller informera kommuninvånare kring de nya öppettiderna på badhuset. Når man ut med smarta budskap till rätt målgrupp så kommer man se resultat. Vi har lagt mycket tid på att försöka skala bort allt annat (trams)

Hur har det gått för er under 2021?

Förvånansvärt bra, 2020 fick vi lägga om hela verksamheten från handfasta utbildningar på plats i en konferenslokal till handfasta onlineversioner. Vilket innebar att vi fick bygga om stora delar av utbildningarna för att passa det nya formatet. Men resultatet har blivit riktigt bra och kursutvärderingarna denna vår har varit sanna solskenshistorier, vilket vi är mycket stolta över!

Varför ska man vända sig till er & vilka ska vända sig till er?

Vi har något för alla, så om du idag jobbar som heltidsanställd social media manager med en mångmiljon budget eller precis insett att världen har blivit digital och du vill ta de första trevande stegen i Facebookträsket, så har vi en utbildning som passar. Boka en internutbildning eller en plats på någon av våra öppna utbildningar. Inriktningen är alltid konvertering oavsett nivån på förkunskap.

Ni samarbetar med Impressive Relations, berätta lite mer om det samarbetet

Vi får väldigt många klick på våra landningsidor och sociala medier, vilket lett till att vi inte har hunnit med en personlig bearbetning av allt inkommande, det vill säga att vi bränner pengar. Vi testade då några olika säljbolag som inte fungerade perfekt och även att själva ta in dedikerade säljare men eftersom vi är ett litet bolag så fick vi lägga mycket egen tid på att få igång säljarna,  när det väl började rulla så blev folk sjuka eller slutade. Det gick aldrig riktigt ihop sig! Impressive Relations är däremot helt självgående och deras leadssystem förser dem med allt dem behöver, utan att vi behöver lägga en sekund på det hela.

Hur har resultaten sett ut? 
Vi är mycket nöjda, vi har nästan samma säljkostnad inhouse som vi betalar i provision till IR. Vi har inte heller några returer eller ilskna kunder som känner sig missnöjda – vilket självklart var av yttersta vikt när vi valde leverantör. Dem levererar en högkvalitativ tjänst genom hela ledet.

Planer inför hösten?

Höstens storsäljare kommer bli en diplomerande utbildning i Annonsering på Facebook och Instagram, en riktigt bra nischad utbildning som passar alla!
Har man inte förkunskaperna så har vi tagit fram ett antal lektioner som är skapade för att ge tillräckligt med kunskap för att man skall kunna ta till sig våra utbildningar på bästa sätt. Dessa ”kickstarterpaket” bjuder vi på vilket lett till att vi kan hålla ett bättre tempo på utbildningarna och slipper lägga tid på ”var sitter knappen” frågor!

Avslutningsvis, finns det något att tillägga?

Vi är mycket nöjda med Impressive Relations där vårt samarbete har varit högt över förväntan. Vi ser med tillförsikt fram mot hösten!

Leave a Reply