Skip to main content

Vi träffar Andrea Kåberger, Event Manager på Storytel.

Till att börja med, vad gör man som Event Manager på Storytel?
Som event manager på Storytel är jag ansvarig för att skapa och hitta tillfällen för det fysiska mötet med våra befintliga och potentiella kunder.
Storytel växer och växer för varje dag som går, hur är det att jobba i ett sådant snabbt växande bolag? Det är fantastiskt att jobba på ett bolag som verkligen utmanar en att växa i samma hastighet som organisationen. Det gäller att ligga i framkant! Det är också spännande att få vara med på en sån resa.
Ni är partner med Impressive Relations sedan ett antal år tillbaka, hur ser det samarbetet ut?
Det är mycket värdefullt för oss att jobba med en partner som verkligen är insatt och har god kännedom om vår tjänst och våra produkter. Impressive Relations har genom tiden verkligen förstått vår företagsvision och den brand experience vi vill att våra besökare ska känna när vi är ute. I vårt samarbete har vi alltid påbörjat varje projekt tillsammans från planeringsfasen för att uppnå bästa möjliga resultat.
Impressives ambassadörer har under sommaren varit på turné över stora delar av landet och nu senast ett nedslag på Åhlens City i Stockholm. Varför är det viktigt för er på Storytel att träffa kunder fysiskt?
Eftersom Storytel är en digital tjänst är det otroligt viktigt för oss att komma ut och möta våra kunder. Effekten av ett personligt möte är svårt att trumfa. Ett unikt kundevent ger oss chansen att träffa ett brett spektrum av olika målgrupper, det ger oss djupare kundinsikt samtidigt som vi uppmärksammar och hyllar ljudboken samt e-boken.
Varför väljer ni att jobba just med Impressive Relations och hur skulle du beskriva det är att jobba tillsammans med Impressive?
Det känns tryggt att jobba med Impressive Relations då vi alltid fått proffsig och engagerad personal. Vi väljer att jobba med er då ni levererar både på resultaten och är med och tar fram ideér på hur vi tillsammans kan förbättras i nästa projekt och utmana målen.
Häromdagen åkte den mycket snygga Storytel-bilen förbi mig, kan du berätta lite mer om den och den publicitet som det fått i sommar?
Vad kul att ni gillar bilarna! Som jag nämnde tidigare så är det väsentligt för Storytel att komma ut för det fysiska mötet med kund och det var så idén om en sommarturné kom till. När man skapar ett event är det väldigt viktigt att ta med de mjuka värdena i beräkningen, så som brand awareness och likability, dessa värden är lika viktiga som de mätbara. Vi ville skapa en känsla hos alla som såg Storytel åka förbi.
Bilarna har blivit otroligt omtalade i många olika forum. Vi har blivit uppmärksammade på nya medier såsom TikTok och även haft flera artiklar skriva exempelvis i Eventeffekt och på LinkedIn. Mycket roligt!
Kommer det några spännande nyheter till hösten och vintern?
Storytel Awards – Stora Ljudbokspriset kommer öppna omröstningen för bästa ljudboken 2021 den 26 januari (in och rösta!) och galan sänds i slutet på mars på awards.storytel.com. Nu närmast kommer vi att bjuda in barnfamiljer till Riddarholmen den 6 november för läslovsfestivalen. Det finns många andra spännande projekt i planeringen också, men som jag inte riktigt kan avslöja än.
Till sist, känns nästan som ett måste nu i höstmörkret att ha en spännande bok i öronen – vill du rekommendera någon speciell?
Jag vill rekommendera flera! Men speciellt ”Var är Olle” en dokumentärserie av Martin Ezpeleta och en biografi av Gunnar Ekberg ”De ska ju ändå dö: Tio är i underrättelsetjänsten” Mycket spännande!

Leave a Reply